• چهارشنبه ۳۰ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 978-1186-5
  • خبرنگار : 49004
  • منبع خبر : ----

رئیس دومین همایش موتورهای درون‌سوز خبر داد

برگزاری دومین دوره همایش ملی موتورهای درون سوز در بابل

رئیس دومین همایش موتورهای درون‌سوز از برگزاری این همایش ملی در بابل خبر داد.


به گزارش ایسنا مازندران،نشست شورای راهبردی دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز با حضور سیدمصطفی میرسلیم، رئیس همایش، اعضای هیئت ‌رئیسه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و صاحب‌نظران حوزه موتورهای درون‌سوز در سالن همایش‌های دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

جواد واثقی، رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ابتدای این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش‌هایی، گفت: افتخارات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شاید به سادگی به زبان بیاید اما دست یافتن به آن به سادگی نبود و نیست.

وی در ادامه افزود: تغییر ساختار،پرداختن به کارهای پژوهشی و استفاده از صنعت‌گران موفق در کارگاه‌های آموزشی از جمله سیاست‌های ما در این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه این همایش ملی می‌تواند در توسعه فضای صنعتی و خودروسازی کشور موثر باشد،یادآور شد: امید است از دستاوردهای این همایش در صنعت خودروسازی استفاده موثر و بهینه شود.

*آلودگی هوا ناشی از سوخت خودرو عاملی برای جهش به سمت موتورهای درون سوز

سیدمصطفی میرسلیم، رئیس برگزاری دومین همایش ملی موتورهای درون‌سوز نیز با بیان اینکه ما تقریبا ۲۰ سال پیش به فکر این افتادیم که همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز را برگزار کنیم، افزود: این همایش‌ها هر دو سال یک‌بار در 10 دوره برگزار شد و همایش ملی و سراسری موتورهای درون‌سوز نیز با درخواست شرکت‌ها و دانشگاه‌های داخلی در کشور آغاز به کار کرد.

میرسلیم در ادامه خاطرنشان کرد: همایش ملی موتورهای درون‌سوز نیز در اولین دوره در دانشگاه سمنان برگزار و در دومین دوره نیز قرار است در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شود.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروها گفت: دو موضوع مصرف سوخت و افزایش بازدهی موتورهای درون‌سوز که مقررات سخت‌گیرانه‌ای نیز در دنیا برای آن در نظر گرفته شده است ما را مجاب می‌کند به سمت ساخت موتورهای یورو ۵ و یورو ۶ که با رویکرد مبارزه با آلودگی  برویم.

وی با بیان اینکه بر طراحی و تولید چنین موتورهایی پافشاری کردیم و تلاش شد با وجود تحریم‌ها به خودکفایی برسیم، افزود: دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و در بسیاری زمینه‌ها نیز موفق بوده ایم هرچند در زمینه‌هایی نیز تاخیر داشتیم.

رئیس دومین همایش موتورهای درون‌سوز در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ گامی در حوزه مدیریت ترابری انجام نشده در حال حاضر خودروهای داخلی در ۱۰۰ کیلومتر بیش از ۸ تا ۹ لیتر مصرف دارند که باید به سمتی برویم که در حدود ۴ تا ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت داشته باشیم تا بتوانیم با آلودگی مقابله کنیم

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: