• شنبه ۲۰ مرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 975-2686-5
  • خبرنگار : 49021
  • منبع خبر : ----

در نشست روابط عمومی های مناطق 2، 5 و 6 دانشگاه‌های کشور مطرح شد؛

لزوم توجه به رسانه‌ها برای تصمیم‌سازی درست

با حضور تیموری رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و عبدالهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشست مدیران روابط عمومی های دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری مناطق دو، پنج و 6 کشور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

عبدالهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت در روابط عمومی یک کار سخت و طاقت فرساست گفت: در مسیر رسیدن به دانشگاه های نسل سوم و شکل گیری دانشگاه کارآفرین نیاز به مدیرانی است که تصمیمات خود را در اتاق شیشه ای بگیرند و در پستوخانه و پشت دیوارها تصمیم سازی نکنند.

وی با اشاره به استفاده از فضاهای مجازی به عنوان یک فرصت مناسب که با مدیریت درست می توان از آن بهره گرفت، اظهار کرد: فضای مجازی شبیه به فضای بدون مکان و زمان شده است و باید از فرصت های به وجود آمده در فضای مجازی به نفع پیشبرد اهداف روابط عمومی استفاده کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: به جایی رسیده ایم که قدرت جریان ها بر جریان قدرت ها در حال پیشی گرفتن است و به نوعی سیاستمداران مجبور به تصمیم سازی در یک آکواریوم شیشه ای قرار گرفته اند و در نقد و مناظره این موضوع پذیرفته شده است که عقل داور نهایی است.

عبدالهی نژاد با اشاره به ظرفیت های موجود در وزارت علوم مثل وجود اساتید و دانشجویان اشاره و اظهار کرد: باید از ظرفیت ها به بهترین وجه استفاده نمود.

وی به تولید نشریه تخصصی برای مدیران ارشد اشاره و تصریح کرد: این کار می تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم به تصمیم به ایجاد کارگروه تخصصی از مناطق ده گانه اشاره کرد و گفت: جشنواره سراسری مناطق 10 گانه را برگزار می کنیم و یک کارگروه برای بررسی و تدوین آیین نامه ها نیز ایجاد می شود.

وی به تغییراتی که درسایت وزات علوم،تحقیقات و فناوری که اعمال خواهد شد اشاره و اظهار امیدواری کرد تا از فرصت تاریخی برای تولید محتوا و اخبار باید استفاده کرد.

تیموری در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه آرزومندیم پیام انقلاب اسلامی ایران را به همه جهان صادر‌ کنیم و همه در این امر باید تلاش کافی را داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به فرتگیری شبکه های اجتماعی، باید به اهمیت نشر اخبار و بازخورد آن توجه ویژه ای داشت چون بسیار سریع اخبار انتشار پیدا می کنند.

وی از روابط عمومی به عنوان پایگاه اطلاعاتی بین سازمان ها و جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: در واقع با کمک روابط عمومی باید دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری را به جامعه معرفی کنیم و عملکرد دانشگاه ها در تمام مسائل باید در روابط عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: روابط عمومی در دانشگاه ها می توانند به عنوان بازوان مدیریت دانشگاه باشند و در مسیر رسیدن به اهداف دانشگاه و پیش بینی و آینده نگاری کمک کنند.

تیموری با اشاره به اینکه روابط عمومی ها در مسیر وظایفشان باید دارای استقلال باشند، خاطرنشان کرد: کارکنان روابط عمومی دارای تجربه و تخصص کافی در حوزه فعالیت های خود باشند.

شایان ذکر است در این نشست هر یک از مدیران روابط عمومی به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود در ارتباط با مسائل روابط عمومی پرداختند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: