• یکشنبه ۳ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 974-484-5
  • خبرنگار : 49012
  • منبع خبر : ----

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران مطرح کرد

کیش و مات افزایش قیمت بازار از طریق نخریدن کالاهای غیرضروری

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: و اطلاع رسانی به مردم برای نخریدن کالاهایی که ضرورتی برای آن ها ندارد در جهت کاهش التهابات روانی، می تواند قیمت در بازار داخلی را به تعادل برساند.

محمد علویان در گفت و گو با ایسنا مازندران با اشاره به این که نظام سلطه و استکبار در مواجه با جمهوری اسلامی حربه های مختلفی را برای براندازی نظام به کار گرفته است اظهار کرد: دشمن در دهه اول انقلاب با جنگ سخت که همان جنگ تحمیلی بود با کشور ما به مبارزه پرداخت و همچنین به شکل کم رنگ تر در حوزه اقتصادی هم ورود پیدا کرد که با شکست و عدم نتیجه گیری به فکر جنگ جدید افتاد.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ جدیدی را در دهه 70 در حوزه فرهنگی دردستور کار خود قرار داد تصریح کرد: مجموعه ای از اقدامات که به تعبیر مقام معظم رهبری آن زمان فرمودند شبخون فرهنگی ، تهاجم فرهنگی و واژه های مختلفی که ما با آن مواجه بودیم، هرچند با تکنیک ها و ابزار ها ی گسترده ای که تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

علویان با اشاره به اینکه علی رغم همه فشار های دشمن و نظام سلطه و استکباری که ایجاد کرد، انقلاب اسلامی دستاورد های بزرگی به دست آورد، گفت:نظام سلطه این بار در حوزه نیمه سخت که همان اقتصاد است، در حال حاضر با جنگ تمام عیار اقتصادی رو به رو هستیم.

وی با بیان این که دشمن از تمام تکنیک ها و ابزار های روانی در فضای رسانه ای و مجازی به شکل های مختلف برای آشفته کردن اتحاد درونی کشور استفاده می کند تصریح کرد: زمانی که دشمن جبهه ای را برایمان تعریف کرد باید در مواجهه با دشمن ابتدا بسیار سریع یک قرارگاه اقتصادی به فرماندهی مجموعه قوای سه گانه تشکیل و فعال باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به این نکته که دشمن با ایجاد فضای روانی  هم از بیرون و هم از داخل برای ضربه زدن به نظام  بهره می گیرد یادآور شد: این قرارگاه اقتصادی با فرماندهی مجموعه قوای سه گانه باید تمام موارد را رصد و از تمامی چالش ها و مسیری که دشمن برای گسستن پایه های اتحاد کشور استفاده می کند اطلاع و برای جلوگیری از آن راه حل مناسب بیابند.

علویان نقش و تاثیر مردم را در برابر گران شدن کالاها پررنگ دانست و اظهار کرد: در دنیا به دلایل منطقی یا غیر منطقی در مواجه با افزایش قیمت کالایی مردم برای اینکه نقش خود را تاثیر گذار بدانند به سمت نخریدن کالای تولید شده می روند تا سیاست های جدیدی اتخاذ شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران همدلی و همراهی مردم در چهل سال گذشته را بی نظیر دانست و تصریح کرد:هوشیاری ، ایجاد فضایی مناسب و اطلاع رسانی به مردم برای نخریدن کالاهایی که ضرورتی برای آن ها ندارد در جهت کاهش التهابات روانی، می تواند قیمت در بازار داخلی را به تعادل برساند.

علویان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی یادآور شد: همیشه شکست با نظام سلطه است ولی می توان با فرهنگ سازی گسترده وایجاد کمپین های مناسب و هم افزایی مردم و مسئولان از فضای سختی که در حوزه اقتصادی ایجاد شده عبور کرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: