• یکشنبه ۲۰ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 973-10814-5
  • خبرنگار : 49012
  • منبع خبر : ----

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی؛

جای خالی تبلیغات و بازاریابی مناسب در حوزه صنایع دستی مازندران

یک بانوی کارآفرین صنایع دستی گفت: تبلیغات و بازاریابی هنوز در حوزه صنایع دستی مازندران وارد نشده و کم رنگ است.

سیده کبری عقیلی بانوی کارآفرین 40ساله از شهرستان نور ، شهر چمستان در رشته بافتنی با دست مشغول به فعالیت است .

این بانوی کارآفرین در گففت و گو با ایسنا مازندران،با اشاره به اینکه حدود 10 سال در این رشته مشغول به کار است ، اظهار کرد: ابتدا کارم را با فروش کلاه و شال گردن شروع کردم وکم کم کارم را گسترش دادم .

عقیلی با اشاره به اینکه در حیاط منزل خود در یک اتاق 12 متری فعالیت خود را آغاز کرده است خاطرنشان کرد: با گسترش کار توانستم کارآموز هم جذب کنم اما در فصل تابستان به دلیل عدم استفاده  مردم از شال و کلاه،کمتر کارآموز دارم ولی با شروع فصل سرما تعداد شاگردانم بیشتر می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در فصل تابستان بیشتر کارهای  تزئینی و فانتزی را انجام می دهم و برای فروش به دهستان لاویج روستای ملاکلا ( آب گرم فیل سنگی ) به جهت گردشگر پذیر بودن و حضور گردشگران داخلی و خارجی می برم تا بتوانم محصولات خود را در معرض فروش قرار دهم.

بانوی کارآفرین چمستانی علاقه زیاد به بافتنی را از رموز موفقیت خود دانست و اظهار کرد: به تازگی با گرفتن تسهیلات خوداشتغالی توانستم دستگاهی را فراهم کنم تا سفارشات را سریع تر و در تعداد بالا به عرضه فروش برسانم.

عقیلی با اشاره به این که افزایش تقاضا موجب انگیزه بیشتر در کار می شود یادآور شد:صنایع دستی یکی از مهم ترین میراث به جا مانده از گذشتگان است و باید برای احیا آن تلاش ویژه شود.

وی با اشاره به این که تبلیغات و بازاریابی هنوز در حوزه صنایع دستی وارد نشده و کم رنگ است افزود: اگر بازار فروش مناسبی برای صنایع دستی مازندران فراهم شود،قطعا این ظرفیت می تواند شکوفایی اقتصادی استان را درپی داشته باشد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: