• سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 972-5314-5
  • خبرنگار : 49012
  • منبع خبر : ----

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خبر داد

کسب رتبه نخست مازندران در پاسخ الکترونیکی به اعلام وضعیت املاک

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از کسب رتبه نخست این استان در پاسخ الکترونیکی به استعلامات و اعلام وضعیت املاک در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا مازندران، محمدحسن بهادر در اولین جلسه شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران در دانشگاه شمال آمل اظهار کرد: مازندران در پاسخ الکترونیکی به استعلامات و اعلام وضعیت املاک رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: در سال 96 به 147 هزار و 869 فقره استعلام و اعلام وضعیت املاک به مراجع قضایی و دفاتر اسناد رسمی و سایر مراجعی که حق استعلام دارند ، توسط 24 واحد ثبتی سراسر استان پاسخ داده شد که 145 هزار و 20 مورد از این استعلامات معادل 98.7 درصد ظرف کمتر از دو روز به صورت الکترونیکی تنظیم و ارسال شده است.

بهادر خاطرنشان کرد: این در حالی بوده که میانگین کشوری پاسخ به استعلامات الکترونیکی کمتر از دو روز در کشور 86.9 توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام شده است..

مدیرکل ثبت اسناد و املاک  مازندران یادآور شد: روسای واحدهای ثبتی بر اجرای تکالیف مقرر در برنامه چهارم توسعه قضایی و پنج ساله ششم توسعه و احکام دائمی کشور و سیاست های سازمانی در برنامه عملیاتی اهتمام جدی داشته باشند.

 وی افزود: نظارت کیفی بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق ، استفاده از ظرفیت های موجود استانی برای اجرای کامل طرح کاداستر ، تعویض باقی مانده اسناد مالکیت دفترچه ای ، تثبیت بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی مرتعی و صدور 11 هزار سند مالکیت کاداستری برای روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ، از اهم برنامه های اداره کل ثیت و املاک مازندران در سال جاری است.

بهادر در ادامه با اشاره به یکصدو هفتمین سال قانون گذاری و تاسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استقرار نظم حقوقی مناسب، پیشگیری از تعدی به حقوق مالی اشخاص و دولت،تثبیت مالکیت مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی را یکی از وظایف مهم و اساسی حاکمیتی بر شمرد و خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان یکی از قدیمی ترین دستگاه های اداری و حاکمیتی بیش از یک قرن در زمینه اعتبار بخشی و تثبیت و حمایت از مالکیت اشخاص از طریق صدور اسناد رسمی اراضی و املاک ثبت رسمی قراردادها ، شرکت ها و موسسات غیر تجاری و وقایع ازدواج و طلاق ، ثبت علائم و اختراعات و اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا به مردم خدمت ارائه نموده و در سال های اخیر نیز در راستای سیاست های سازمانی و تکالیف ابلاغی توانسته است قریب 90 درصد از خدمات خود را به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه کند.

وی افزود: بطوری که  سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از دستگاه های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی شناخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خدمت به خلق را  نوعی عبادت دانست و تصریح کرد: تکریم مراجعان و اربان رجوع باید در الویت قرار گیرد.

بهادر یادآور شد: در حال حاضر پنج سامانه تخصصی اصلی و 40 سامانه فرعی در حوزه های املاک، ثبت شرکت ها ، امور اسناد و سردفتران و اجرای اسناد رسمی و مالکیت صنعتی در خدمت همکاران در واحدهای ثبتی استان برای خدمت رسانی مهیا شده که ارتقا سلامت اداری ، شفاف سازی ، تسریع در خدمت رسانی ، نظارت بر خط ، حذف واسطه ها و دلالان و بازرسی و نظارت برخط و وحدت روش از اهم مزایا و دستاوردهای راه اندازی این سامانه ها در راستای سیاست های دولت الکترونیک بوده است .

در پایان این مراسم نیز سند مالکیت تک برگ 107 هکتار از اراضی موقوفه موسوم به (( سیالش )) در روستای محمد آباد که توسط اداره ثبت اسناد و املاک آمل صادر شده بود طی مراسمی به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان تسلیم شد.

 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: