• جمعه ۲۴ فروردین ماه، ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 971-2286-5
  • خبرنگار : 49007
  • منبع خبر : ----

مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران مطرح کرد

تولید 27 محصول در حوزه آی تی و تولید محتوا توسط مرکز رشد مازندران

مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران از تولید 27  محصول در حوزه آی تی و تولید محتوا  توسط مرکز رشد مازندران خبر داد.

محمد محمد زاده در گفت و گو با ایسنا مازندران با بیان اینکه جامعه کنونی را جامعه اطلاعاتی می نامند اظهار کرد: حجم اطلاعاتی که در جهان امروز تولید و به جهانیان عرضه می شود غیر قابل تصور است.

وی افزود: در این خصوص اینترنت و ارایه اطلاعات به صورت دیجیتالی بیشترین سهم انتقال را دارد.

محمدزاده تصریح کرد: امروز مبادله اطلاعات به صورت سنتی و در قالب فیزیکی به هیچ وجه امکان پذیر نیست و ما در مرکز رشد و فن آوری، زیرساخت تولید کتاب های دیجیتال و تولید محتوا را برای اشتغال جوانان فراهم آوردیم.

مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران گفت:در ایران تبدیل داده ها به محتوای الکترونیکی از سال 68 با تبدیل کتاب های چاپی به کتابهای دیجیتالی آغاز شد.

وی یادآور شد: اولین بار با تبدیل منابع دینی به کتاب های الکترونیکی این کار انجام گرفت و برگزاری سه دوره جشنواره تولید محتوای الكترونیكی آموزش های فنی و حرفه ای نمونه ای کوچک از مطرح شدن عبارت محتوا است.

محمدزاده افزود:  فن آوری در بحث محتوای الکترونیکی با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول انجام می گیرد.

وی تصریح کرد:  دانشجویانی که توانایی انجام تولید محتوا را داشته باشند به مرکز رشد و فناوری دعوت و در ازای نصب هر کاربر از این اپیلکشن طراحی شده مبلغی بصورت دائمی به حساب افراد واریز می شود که این  کار یکی از راه های اشتغال زایی و توسعه در استان مازندران است.

مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر 27محصول در حوزه آی تی و بحث تولید محتوا در مازندران تولید کردیم گفت: محتوای الکترونیکی مفهومی گسترده است و بطور کلی به هر نوع محتوایی که از طریق رایانه قابل مشاهده و انتقال باشد، محتوای الکترونیکی گفته می شود.

وی ادامه داد: بخشی از محتوای الکترونیکی "ای لرنینگ" يا همان آموزش الکترونيکي بوده که امروزه يکي موضوعات مهم در دنياي اينترنت و مجازي است.

محمدزاده خاطرنشان کرد:آموزش الکترونیکی به مجموعه ای از عکس ها، متن ها، و انیمیشن های صوتی و تصویری گفته می شود که به کمک بر نامه‌های مختلف ساخت و تولید محتوا به وجود آمده‌اند تا یک مبحث درسی را آموزش دهند.

مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران خاطر نشان کرد: محتوای آموزشی الکترونیکی میزان یادگیری فراگیر را بالا می برد و تجربه مفید و لذت بخشی را برای او فراهم می کند.

وی گفت: بسياري از سازمان ها، مراکز علمي و دانشگاه ها امروزه براي ارائه مطالب جديد به افرادی که توانايي حضور فيزيکي در کلاس هاي درس و يا محل هاي آموزشي را ندارند، مطالب خود را به صورت آموزش هاي مجازي و به شکل چند رسانه اي براي کاربران در شبکه اينترنت قرار داده اند تا علاقه مندان به علوم مختلف اقدام به يادگيري آن ها به این شکل نمايند.

 

محمدزاده تصریح کرد: امکانات محتوای آموزشی الکترونیکی قابل مقایسه با امکانات موجود در کلاس های آموزشی نیست.

وی یادآور شد: با کمک نرم افزارهای موجود و استفاده از تکنیک‌های سمعی و بصری و غیره می توان بسیاری از مسائل را به راحتی و به صورت ملموس برای دانشجویان و دانش آموزان شرح داد.

مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران خاطرنشان کرد: متخصصین مختلفی در تولید یک محتوای آموزشی دخیل هستند و در واقع محتواهای آموزشی توسط استادان این دروس و متخصصین رایانه و دانشجویان ایجاد می شود.

وی با   اینکه نفوذ اینترنت در مازندران 130است  یعنی 87 درصد مردم مازندران به اینترنت متصل هستند گفت: تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان می تواند به صورتد های مختلف مثل تولید درس افزارهای آموزشی با موضوعات کتابهای درسی، تولید اجزای آموزشی، تولید نرم افزارهای بازی، سرگرمی و آموزشی، تولید نرم افزارهای پرورشی، تولید نرم افزارهای آزمون گیر و یا تولید نرم افزارهای بانک اطلاعاتی باشد که طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش مازندران مقرر به انجام و در دستور کار قرار دارد.

گفت و گو از راضیه عنایتی خبرنگار ایسنامازندران


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: