• شنبه ۱۹ اسفند ماه، ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9612-6714-5
  • خبرنگار : 49016
  • منبع خبر : ----

پنج ساعت سخت برای زائران مازندرانی در بغداد

پرواز هواپیمایی زاگرس که قرار بود روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت هشت صبح از بغداد به فرودگاه ساری پرواز کند، به گفته مسافران به علت پرداخت نشدن هزینه سوخت هواپیما اجازه پرواز نگرفت و مسافران ساعت‌ها در فرودگاه سرگردان بودند.

 

*در سالن انتظار حق استراحت نداشتیم

آقاجانی اهل فریدونکنار یکی از زائرین کربلای معلی و مسافر این هواپیما در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در گیت مبحوس شده و حق استراحت نداشتیم؛ مدام تحت نظر بوده و بی‌خوابی و خستگی باعث بهم ریختگی همه زائرین شد.

وی افزود: به محض ورود به داخل هواپیما خلبان از تمام مسافرین عذر خواهی کرده و گفت ما راس ساعت هشت صبح در فرودگاه حضور داشتیم اما به دلیل عدم پرداخت سوخت هواپیما، پرواز صورت نگرفته است.

این زائر کربلا معلی و مسافر هواپیمای زاگرس گفت: در هواپیما 250  زائر  وجود داشت که اکثر آنها بالای ۷۰ سال سن داشته و تحمل شرایط گرسنگی و خستگی را نداشتند.

آقاجانی در ادامه بیان کرد: به محض ورود به داخل فرودگاه ساری درخواست سبد کردیم تا وسایل را با آن حمل کنیم اما گفتند باید برای گرفتن سبد فیش پنج هزار تومانی پرداخت کنید، به وضعیت موجود اعتراض کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

 

*پاسخگوی وقت و هزینه مسافران هواپیما چه کسی است ؟

آقاجانی افزود: پس از رسیدن به مقصد وقتی موضوع را با مدیر ترمینال فرودگاهی ساری مطرح کردیم به ما گفت، کار ما به جایی رسید که پول را برای شرکت هواپیمایی بغداد کارت به کارت کردیم تا توانستیم اجازه پرواز بگیریم؛ تاخیر گروه ما باعث شد پرواز سه گروه بعدی نیز با تاخیر رو به رو شود.  

وی با گلایه گفت: دو میلیون تومان هزینه کردیم تا سفر خوبی داشته باشیم اما متاسفانه با این مشکل و تاخیر چند ساعته روبه رو شدیم، به طوری که عوامل فرودگاه بغداد با بدترین شکل ممکن با ما برخورد کردند.

 

*مسافران قربانی کدام گناه؟!

کیهان‌پور اهل رامسر و یکی از مسافران این پرواز نیز به ایسنا گفت: پرواز روز سه شنبه ساعت هشت صبح بود  اما تا 12 و 20 دقیقه طول کشید؛ بارها اعلام کردند نیم ساعت دیگر، یک ساعت دیگر و... پرواز تاخیر دارد که در نهایت از سوی خلبان هواپیما مطلع شدیم که به علت پرداخت نشدن پول بنزین، اجازه پرواز داده نشد.

وی افزود: مردم تمامی هزینه‌های خود را پرداخت کردند، در موقع پرداخت هزینه تا آخرین ریال از ما گرفته می‌شود تا سفر راحت‌تری داشته باشیم؛ ما حتی نتوانستیم روی صندلی فرودگاه استراحت کنیم، به ما این اجازه داده نشد و هیچ کس بابت این قضیه از ما عذرخواهی نکرد؛ کسی از سازمان حج و زیارت هم جویای احوال مسافران نشد. 

*تاخیر هواپیمایی مربوط به سازمان حج و زیارت مازندران نیست

حبیب‌الله ساداتی مدیر حج و زیارت مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمام قراردادهای حج و زیارت از سازمان حج و زیارت است؛ این مسئله پیش آمده برای زائرین یک مسئله کشوری بوده و مربوط به استان مازندران نیست.

وی افزود: این یک مسئله جدید است که برای اولین بار با آن مواجه شدیم؛ در هر کاری قراردادی وجود دارد و طبق آن هزینه ها پرداخت می‌شود.

ساداتی در ادامه یادآور شد: در هیچ جای دنیا این گونه نیست که به علت پرداخت نشدن هزینه بنزین هواپیما اجازه پرواز داده نشود؛ مردم تمام هزینه‌های سفر خود را پرداخت کرده‌اند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: