• سه شنبه ۱۵ اسفند ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9612-3586-5
  • خبرنگار : 49016
  • منبع خبر : ----

استاد دانشگاه در گفت و گو با ایسنا مطرح کرد

تسلط به زبان، همراه با حفظ مکان های تاریخی موثر در جذب گردشگر خارجی

استاد دانشگاه گفت: آشنایی با زبان خارجی همراه با حفظ مکان های تاریخی می تواند در جذب گردشگر خارجی موثر باشد.

هادی حمیدی دکترای آموزش زبان انگلیسی در گفت و گو با ایسنا مازندران، با بیان این که تربیت نا صحیح مدرسان زبان انگلیسی ناشی از سیاست نادرست دانشگاه ها است، اظهارکرد: آموزش ناصحیح معلمان زبان به طور ویژه ناشی از سیاست نادرست دانشگاه ها در زمینه تربیت معلمان زبان انگلیسی است.

وی افزود: در رشته های زبان انگلیسی از ترم چهارم کارشناسی دانشجو را وادار می کنیم که مطالب تئوری در مورد زبان انگلیسی بخواند و بداند بدون آن که بر روی زبان انگلیسی عمومی خود تمرکز بیشتری داشته باشد.

وی افزود: نتیجه این می شود که دانشجو کارشناسی ارشد و دکتری مطالب تخصصی زیادی را از بزرگان زبان انگلیسی حفظ کرده است در حالی که هنوز در انگلیسی عمومی خود مانده و مشکل برقراری ارتباط با زبان انگلیسی دارد.

استاد زبان انگلیسی در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در هنگام تحصیل و یا بعد از آن دارند؛ نبود شغل مناسب با درآمد قابل قبول است.

حمیدی با اشاره به این که هر چه تعداد کسانی که به زبان های خارجی مخصوصاً زبان انگلیسی آشنا باشند بیشتر باشد آن جامعه می تواند پیوند بیشتری با جوامع بین المللی داشته باشد، یادآور شد: مازندران هم از این قاعده مستثنی نیست ولی این نکته را باید مدنظر داشت که اکثر گردشگرانی که به مازندران می آیند، گردشگران داخلی هستند نه خارجی؛ برای جذب گردشگران خارجی باید روی مکان های تاریخی خود بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: شهرهایی مانند سوادکوه، ساری و قائمشهر و سایر شهر های مازندران مکان های تاریخی بسیاری دارند که متاسفانه تا به حال حتی برای بومیان منطقه نیز ناآشنا مانده است؛ بنابراین با سرمایه گذاری بر روی این مکان های تاریخی می توان گردشگران خارجی را جذب شمال کشور کرد.

دکترای آموزش زبان انگلیسی خاطر نشان کرد: زبان خارجی را وقتی می توان استفاده کرد که مشتری آن هم باشد؛ یعنی گردشگر خارجی؛ تعداد کسانی که از خارج از کشور به شمال ایران می آیند نسبت به کسانی که به مکان های تاریخی مانند اصفهان و یزد می روند بسیار کمتر است.

وی گفت: زیاد نمی توانیم روی زبان انگلیسی در گسترش صنعت توریسم حساب باز کرد؛ مگر این که مکان های تاریخی خود را حفظ و بازسازی کنیم، در این صورت می توان با تاسیس دفاتر گردشگری و استفاده از تورلیدرهایی که به زبان انگلیسی آشنایی دارند باعث گسترش صنعت توریسم در مازندران شویم.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: