• چهارشنبه ۹ اسفند ماه، ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
  • دسته بندی : سياسی
  • کد خبر : 9612-2285-5
  • خبرنگار : 49016
  • منبع خبر : ----

معاون وزیر راه و شهر سازی:

احداث اولین بزرگراه از مرکز کشور به مازندران از محور فیروزکوه

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت : اولین بزرگراه از مرکز کشور به مازندران از محور فیروز کوه احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا مازندران، خیراله خادمی در جلسه بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی ورودی استان و شهرستان ساری که با حضور نمایندگان مردم ساری در مجلس و معاون عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار کرد : افزایش اعتبارات به خصوص به مازندران نسبت به سال های گذشته نشان دهنده ظرفیت بالای مازندران در حوزه گردشگری، توریسم و کشاورزی بوده که دولت روی آن برنامه ریزی کرده و هر روز ساماندهی محورها و افزایش محور ها را به نتیجه می رساند.

وی افزود : در دولت دوازدهم برنامه ساماندهی ورودی به شمال کشور که شامل مازندران، گیلان و گلستان بوده به صورت برنامه مدون به تایید رییس جمهور و دولت رسید و مورد پیگیری قرار گرفته و برای تسریع در کار محورهای شمال کشور الویت بندی شد و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: طرح پیشنهادی در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه مورد بررسی قرار گرفت، الویت بندی تعیین و طی نامه ای به رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه با موضوع اینکه بتوانیم 7 محور که منتهی به شمال کشور که در برنامه کاری ما بود و یا محورهایی که عملیات اجرای آن شروع شده، تسریع کار در آن صورت گیرد، ارائه شد.

خادمی گفت: با الویت بندی انجام شده منطقه  اولین محور آزاد راه شمال که با رکود چند ساله ای مواجه  و عملا بعد از 17 سال قطعه یک که مهم ترین الویت ما بود بالغ بر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با یک برنامه منظم طی 3 سال گذشته شروع به طوریکه به 87 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و امیدواریم در سال 97 به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد : محور فیروزکوه که حدود 40 کیلومتر از آن از جمله تونل های منتهی به شیرگاه و منطقه مسکونی زیرآب و سرخ کلا که باید تعیین وضعیت شوند در 2 سال گذشته مورد بهره برداری و در سال 95 تونل های شیرگاه مورد بازسازی و مشکل اصلی این محور حل شد.

معاون وزیر راه و شهر سازی افزود:مناطق مسکونی به طول 5 کیلومتر باقی مانده بود که امسال برنامه های عمرانی در آن صورت گرفته و این 5 کیلومتر با خرید منازل مسکونی و املاک در مسیر بتوانیم مسیر گلوگاه را باز کرده و بدین ترتیب اولین بزرگ راه از مرکز کشور به استان مازندران از محور فیروز کوه احداث شود واین محور قابل اطمینان و استاندارد بوده و اولین محور از بندر عباس تا بندر امیر آباد به صورت 4 خطه خواهد بود .

خادمی خاطر نشان کرد : محور هراز نیز که طی 3 سال گذشته عملیات سنگینی در آن در حال اجرا است سال گذشته 15 کیلومتر مورد بهره برداری و امیدواریم امشال نیز بین 13 الی 15 کیلومتر به بهره برداری برسد . در این محور کمی نیاز به قیر برای روکش آسفالت داریم که اگر بتوانیم قیر مورد نیاز را مهیا کنیم تا 26 اسفند ماه برای تعطیلات نوروزی 15 کیلومتر را زیر ترافیک برده می شود.

وی  با اشاره به اینکه استان گیلان نیز در آزاد راه قزوین رشت 11 کیلو متر  راه سخت و کوهستانی داشته و جز اولین اولویت های ما محسوب می شود، اظهار کرد : طی 3 سال گذشته حدود 2.3 دهم کیلومتر تونل و پل در آنجا احداث و عملا 70 درصد مشکلات آن حل شده اما باز مقداری از آن باقی مانده که آن هم از سال 95 به صورت ضربتی کار شده و با اعتبار  بالغ بر 200 میلیارد تومان هزینه شده زیر ترافیک رفت و باقی مانده نیز به دنبال عقد قرارداد هستیم تا محدوده ای از آزاد راه باقی مانده را احداث کنیم.

خادمی  با بیان اینکه محور جدید تنکابن ، قزوین و الموت به تنکابن مهم بوده و عملیات اجرایی را از قزوین شروع کرده ، بیان کرد:حدود 18 کیلومتر تونل در این محور حفاری شده و امیدواریم طی 2 سال آینده 60 کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: محور های بعدی محورهای داخل استانی همچون محور بزرگراه ساحلی دریای خزر که از آستارا به گیلان و رشت آمده و بعد به مازندران می رسد و از محورهای بهشهر عبور و به گرگان وصل می شود. طی 3 سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته مانند کنار گذر چالوس افتتاح ، محور های بابل، محمودآباد و نور که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد،این کنار گذر ها باعث کم شدن ترافیک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه محور ساری به تاکام به سمت سمنان و اردکان  رفته و در نهایت به یزد وسپس اتوبان یزد به بندر عباس وصل می شود ، عنوان کرد : این محور بندر عباس را به بندر امیر آباد وصل و کوتاه ترین مسیر بوده ، در قسمت های اصلی طرح ترافیک ملی ادامه داشته و می تواند باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش سامانه جاده ای ، جلوگیری از ترافیک به داخل تهران و عدم ورود ماشین های سنگین است، یک قسمت از محور ساری به تاکام باقی مانده که به دلیل مشکلاتی در تملک اراضی اجرا نشده و این محدوده بسیار مهم و از دو سال گذشته با دو پیمانکار عملیات اجرایی شروع و مابقی حداکثر طی دو سال آینده به بهره برداری می رسد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: