• چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه، ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9611-1986-5
  • خبرنگار : 49016
  • منبع خبر : ----

در گفت و گوی ایسنا با رئیس موسسه آموزش عالی خزر مطرح شد

لزوم توجه به ارتقای کیفیت واحدهای دانشگاهی/ تعدد دانشگاه ها ضعف آموزشی را به دنبال دارد

رئیس موسسه آموزش عالی خزر با اشاره به لزوم توجه به ارتقای کیفیت واحدهای دانشگاهی گفت: تعدد دانشگاه ها ضعف آموزشی را به دنبال دارد .

احسان شعبان زاده در گفت و گو با ایسنا مازندران، با بیان اینکه ارتقای کیفی واحدهای دانشگاهی یک ضرورت است، اظهار کرد: دانشگاه ها باید به استانداردهای آموزشی پایبند و در بحث کیفی مسائل آموزشی را رعایت کنند؛ اما متاسفانه از نگاه دانشجویان امروز، رعایت استاندارد های آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش یک تهدید است . 

وی افزود : دلسردی و دل زدگی دانشجویان در فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه، بسیار مشهود است و اصلاح این معضل نیاز به انقلابی بزرگ در نظام  آموزش عالی کشور دارد.موزشی آمنو

سرپرست موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه در دانشجویان می تواند توسط اساتید معتبر و خبره در رشته ی تخصصی خود صورت گیرد، گفت : به واسطه طرز تفکری که دانشجویان امروز دارند امید به فردا از بین رفته و این دیدگاه در آینده خسارت های قابل توجهی به بدنه آموزشی کشور می زند.

شعبان زاده یکی از دغدغه های اصلی جوامع دانشگاهی را تعدد موسسات غیرانتفاعی و سایر دانشگاه ها دانست و عنوان کرد : تعدد بالای موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه های دیگر به ویژه در مازندران باعث تغییر بعضی از تعاریف ها و مفاهیم شده است .

وی تصریح کرد : تعدد دانشگاه ها موجب ضعف آموزشی شده و بزرگترین کمکی که وزارت خانه می تواند به موسسات آموزش عالی داشته باشد، برداشتن واژه غیر انتفاعی از کنار نام موسسات آموزش عالی است. 

شعبان زاده بیان کرد: برداشتن واژه غیر انتفاعی از کنار نام موسسات آموزش عالی موجب می شود موسساتی که در مقام عملا انگیزه حضور در نظام دانشگاهی را به دلایل متفاوت ندارند، از این سیستم خارج شوند زیرا به زور ماندن و ادامه تحصیل آنان به روند آموزشی لطمه وارد می کند. 

وی با بیان اینکه موسسات غیر انتفاعی نیاز به توجه بیشتری داشته و موسسه آموزش عالی خزر نه تنها یک خانواده دانشگاهی بلکه یک خانواده فرهنگی و آموزشی است، خاطر نشان کرد: نگاه ما صرفا ورود دانشجو به دانشگاه و گرفتن مدرک نیست؛ و با برنامه های فوق فرهنگی و برگزاری مسابقات ملی تاثیر گذاری بیشتری را در دانشگاه بر روی دانشجویان داریم.

به گزارش ایسنا مازندران، دانشگاه عالی خزر از سال 1383 فعالیت خود را با دو رشته ی شیلات و صنایع غذایی در مقطع کاردانی شروع کرده است . 

امروز با 51 مقطع رشته در دوره های کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد با هزار و 30 دانشجو به فعالیت خود ادامه می دهد


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: