• دوشنبه ۲۵ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 9610-5284-5
  • خبرنگار : 49013
  • منبع خبر : ----

مدیر بندر امیرآباد بهشهر:

ظرفیت ریلی بندر امیرآباد سالانه به 4.6 میلیون تن می رسد

مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت: در چشم انداز کریدورهای ترانزیتی کشور، ظرفیت ریلی بندر امیرآباد 4.6 میلیون تن در سال در نظر گرفته شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

به گزارش ایسنا مازندران، سیاوش رضوانی بعدازظهر امروز در نشست هم اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر کشور که به میزبانی بندر امیرآباد بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین معیارهای انتخاب مسیر ترانزیت کالا، سرعت، هزینه و امنیت است و باید به این نکته توجه داشت که کدام یک از این معیارها در ایران با استانداردها و انتظارات تجارت بین المللی تناسب دارند.

وی افزود: سهم راه آهن ایران از جابه جایی کالا کم است و با وجود همه اقدامات و زیرساخت های راه آهن کشور همچنان صاحبان کالا و بار تمایلی به استفاده از حمل و نقل ریلی ندارند که باید چرایی آن مشخص و راهکار ارائه شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر خاطرنشان کرد: کریدور مرکزی ایران فعال است اما از کریدور شمال و جنوب کم استفاده می شود و کشور چین تمام فعالیت های حمل کالا را از مسیر کشورهای آسیای میانه به سمت اروپا انجام می دهد که این اتفاق تهدیدی برای کریدور شمال-جنوب محسوب می شود.

رضوانی گفت: در چشم انداز کریدورهای ترانزیتی کشور؛ ظرفیت ریلی بندر امیرآباد 4.6 میلیون تن در سال در نظر گرفته شده است که امیدواریم به زودی با تقویت زیرساخت های ریلی، این چشم انداز تحقق یابد.

وی تصریح کرد: از سال 86تا کنون 70 میلیون تن بار صادراتی از طریق حمل و نقل ریلی میان کل بنادر کشور جابه جا شده که از این میان حدود 308 هزار تن بار صادراتی از راه آهن به مقصد خروجی بندر امیرآباد صورت گرفته است.

مدیر بندر امیرآباد بهشهر اظهار کرد: انعطاف پذیری در انتخاب مسیر و مقدار کالا، در دسترس بودن وسیله نقلیه، تعداد دفعات بارگیری کمتر، کنترل دائمی روی کالا در مسیر، سهولت دسترسی به مراکز تولیدی، زمان کمتر در رسیدن کالا به مخازن به ویژه کالای فاسدشدنی و گران قیمت و گسترش شبکه های راهی کشور از جمله مزیت های حمل و نقل جاده ای به ریلی است.

رضوانی مشکلات و کاستی های بخش ترانزیت ایران را نامناسب بودن ناوگان حمل و نقل، عدم امنیت در منطقه افغانستان و پاکستان، همگن نبودن قوانین و مقررات گمرکی و ترانزیتی ایران با سایر کشورهایی که مبادلات اقتصای دارد، عدم مکانیزم قوی برای تعیین و صدور احکام اجرایی برای کریدور، عدم تامین وجوه برای زیرساخت های پروژه های کریدور شمال و جنوب، سطح پایین کانتینر که موجب برگشت کانتینر خالی و افزایش هزینه حمل می شود و عدم تبادل اطلاعات بین اعضای کریدور؛ برشمرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: