• پنجشنبه ۷ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 9610-2084-5
  • خبرنگار : 49013
  • منبع خبر : ----

مدیر شرکت کشتی سازی صدرا:

90 درصد بدهی های شرکت کشتی سازی صدرا پرداخت شد

مدیر شرکت کشتی سازی صدرا گفت: تا کنون 90 درصد بدهی های شرکت صدرا پرداخت شده و فقط 10 درصد باقی مانده که تا چند ماه آینده پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا مازندران، جمشید حاجی زاده در جمع خبرنگاران بهشهر، اظهار کرد: در طی چند سال اخیر شرکت صدرا وضعیت خوبی نداشت و با معضلات کارگری از جمله عدم پرداخت حقوق های به روز، بیمه، مالیات، سنوات بازنشستگی و بدهی پیمانکاران مواجه بود.

وی با بیان اینکه تا کنون 90 درصد بدهی های شرکت صدرا پرداخت شده و فقط 10 درصد باقی مانده که تا چند ماه آینده پرداخت می شود، افزود: در زمستان 94 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا؛ سکان شرکت صدرا را بدست گرفت و با تزریق نقدینگی؛ معضلات مهم کارگری را حل کرد و پس از آن مشکل توقیفات، بدهی های بانکی و مالیاتی این شرکت را مرتفع ساخت.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها بازاری که در حوزه صنعت دریایی می توان از آن کسب درآمد کرد بازار تعمیرات کشتی است به همین دلیل شرکت صدرا در طی دو سال اخیر سعی در بازاریابی در حوزه تعمیرات شناورها و جذب مشتری داشت تا ضمن توسعه فعالیت های این شرکت؛ امورات مالی جاری به سهولت سپری شود.

مدیر شرکت کشتی سازی صدرا یادآور شد: در کل دریای خزر حدود 42 فروند شناور بزرگ وجود دارد که از این میان 25 فروند مربوط به کشتیرانی دریای خزر و مابقی اپراتورهای سازمان بنادر مانند شرکت دریا بندر و هدایت کشتی است.

حاجی زاده گفت: شرکت صنایع دریایی صدرا سعی می کند خدمات بهتری ارائه دهد تا اعتماد مشتری های خصوصی، دولتی و نیمه خصوصی را جذب کند و در طی دو سال اخیر اعتماد بسیار بالا و پرداخت های به موقع مشتریان موجب بهبود وضعیت شرکت صدرا شد تا حقوق نیروی کار به موقع پرداخت شود.

وی افزود: در طی یک سال گذشته در شرکت صدرا سعی کردیم با انجام تعمیر کشتی در مدت زمان کوتاه تر و با هزینه کمتر؛ بازار کار صنایع دریایی خزر را رقابتی کنیم و در حال حاضر تمامی مشتریان خصوصی در نوبت هستند و مرتبا به شرکت صدرا مراجعه می کنند.

مدیر شرکت کشتی سازی صدرا اظهار کرد: در طی یک سال گذشته؛ مدت زمان تعمیرات شناورها را از بازه های زمانی 4 ماهه به کمتر از 15 روز رساندیم و رکورد تعمیر شناور در 9 روز را داریم که این موضوع موجب جلب اعتماد مشتری ها شد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: از 42 فروند شناور دریای خزر تعداد 9 شناور ولگا مکث هستند که در واقع ولگا مکث سنگین ترین و بزرگ ترین کشتی هایی است که در دریای خزر عبور و مرور می کنند و می توانند از رود ولگا رد شوند و این 9 فروند کشتی ولگا مکث ایران در گذشته همیشه در کشورهای آذربایجان و روسیه تعمیر می شدند اما ما با تغییرات صورت داده در شرکت صدرا توانستیم هفته گذشته اولین کشتی ولگا مکث را از آب بگیریم و مشغول تعمیر آن هستیم و این یک موفقیت بزرگ در حوزه دریایی محسوب می شود یعنی ما توانستیم 20 درصد از تعمیرات کشتی را به سهم بازار داخلی اضافه و در نتیجه از خروج ارز جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود 200 نیروی کار ثابت در شرکت کشتی سازی صدرا مشغول به کار هستند که برای آن ها اشتغال پایدار ایجاد شده است و به طور کامل و منظم حقوق و بیمه آن ها پرداخت می شود و همچنین در این شرکت برای حدود 150 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیر شرکت کشتی سازی صدرا با بیان اینکه در طی یک سال گذشته پروژه های تعمیر 11 شناور و ساخت 3 فروند بارج تحویل داده شد، افزود: سال 91 پروژه ساخت سه فروند بارج جمع آوری آلایندگی های نفتی به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی برای شرکت کشتی سازی صدرا تعریف شد که دو فروند بارج بندر امیرآباد و بندر نوشهر سال 95 و یک فروند بارج بندر انزلی را دو ماه پیش تحویل دادیم.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: